ta cyfrowa karta dźwiękowa dostępna jest w trzech wersjach:
•AES16e -standardowy model
•AES16-SRC -Wersja z SRC zapewnia konwersję próbkowania w locie w stosunku 16:1 z dynamiką 144 dB oraz odstępem od szumów 140 dB ( THD+N) . Oznacza to zę bez względu na parametry dźwięku wchodzącego, dżwięk wychodzacy z każdego z kanałów będzie miał zawsze żądane parametry czyli dźwięk wchodzący ma np. 24-bit/32 kHz, a wychodzący 16-bit/44 kHz.
Funkcja SRC może być włączana zarówno dla pojedynczego wejścia jak i dla wszystkich ośmiu wejść cyfrowych.
•AES16e-50 - w tej wersji AES50 dostarcza łącznie 48 kanałów cyfrowych w formatach AES/EBU i AES50. Pracuje z próbkowaniem do 192 kHz. Posiada wszystkie parametry jak model bazowy ASE16e, a ponadto port w AES50, który zapewnia dodatkowe 32 kanały cyfrowe wejściowe i wyjściowe. Karta komunikuje się z zewnętrznymi urządzeniami za pomocą kabli CAT5 lub CAT6.
uwaga : karta AES16e może obsługiwać interfejs Thunderbolt jezeli korzysta z expansion chassis np firmy Sonnet Technologies lub Magma.
•obsługuje port x1 PCI Express, korzysta ze slotów x1 do x16
•8 wejść + 8 wyjść stereo (16 mono I/O), AES/EBU format 24bit, zarówno w trybie "single i "dual wire", przetwarzane parami
•dostarcza poszerzony cyfrowy mikser z funkcjami krosowania sygnałów
•posiada gniazdo w technologii AES50 dostarczające dodatkowo 32 kanały cyfrowe. Nagrywanie i odtwarzanie jest możliwe na 32 kanałach przy częstotliwości próbkowania 44.1/48 kHz, na 24 przy 88.2/96 kHz, na 1 przy 176,4/192 kHz używając standardowych kabli CAT5e lub CAT6
•obsługuje najnowszy jednoprzewodowy standard (single-wire) 192kHz
•kompatybilna z obecnymi urządzeniami dwuprzewodowymi (dual wire) AES/EBU.
•wszystkie ustawienia jak częstotliwość próbkowania , wybór źródła zegara, połączenia wewnętrzne oraz bufory są kontrolowane i monitorowane z komputera.
•wsparcie dla Multi-Channel dla systemów surround 5.1 i 7.1.
•zawiera Lynx-exclusive SynchroLock™ generator cyklu sampli blokujący przed rozsynchronizowaniem z dokładnością do 3000:1dla zewnętrznego źródła taktującego